Träningspass för dig som har arm- eller handprotes

Här finns träningsvideos för en aktiv livsstil. Klicka och häng med på de olika passen nedan. Passen är anpassade för dig som bär hand- eller armprotes. Gör till en vana att gå igenom några pass i veckan för att hålla kroppen stark och rörlig. Vill du träna mer så kompletterar du med andra pass som du hittar på våra kanaler: Ottobock Youtube eller på Facebook Ottobock Passion For Paralympics. Nu kan du vara aktiv när du vill och var du vill med en uppkopplad telefon, platta eller dator! Så tag chansen direkt och klicka nedan och häng med på våra träningspass!

Rörlighet och balans

Träningspass 1 Birgit och Martin visar här du kan träna upp din rörlighet, balans och koordination. De visar olika övningar som du kan göra hemma, där ingen övrig utrustning behövs! Lycka till med första passet!

Styrka för överkroppen

Träningspass 2 Under detta träningspass kommer du stärka upp och bli mer stabil i överkroppen. Följ rörelserna som Birgit, vår terapeut visar. Ingen utrustning behövs under detta pass.

Rygg och axlar

Träningspass 3 Tredje passet fokuserar på rygg och axlar. Övningar som kommer göra dig både starkare och smidigare med regelbunden träning. Använd gärna en boll eller vattenflaska under detta pass. Klicka för ett 10-minuterspass!